15 May
15May

אחרי מסע מרתק, הגענו לרגע המרגש- הולך ושר, ספר - שקטנות המילים לתאר את רוחבו ועומקו - יצא לאור. השכם בבוקר יצאנו בכורי ואני אל הרי ירושלים, מתרגשים ועירניים אל הדפוס. בדרך (המעט פקוקה) חשבתי לי שהספר הזה הוא הזדמנות אמיתית לכל האנשים שלא הכירו את אלון לקבל מפגש אישי ואינטימי עם איש שיודע לכתוב הלך רוח של אדם, של מקום, של חיה, של אבן. לטייל איתו במרחבי העולם הגדול של הרוח ושל הפיזי.

אז מה זה בעצם הולך ושר? 

אלו כתבים שאלון כתב וערך במשך שנים תוך כדי חייו, מסעותיו בארץ ובעולם. הוא נתן להם את השם - הולך ושר והוא ייעד כתבים אלו להפוך לספר. הגיעה המציאות והפכה את היוצרות, ורגע לפני, ממש רגע לפני שהכל השתנה, במילים ספורות אלון ביקש ממני, ברכות, שכתביו יראו אור.

במשך שלוש שנים צללתי לתוך כתביו, הלוך ושוב, עד שהגיע הרגע בו ידעתי שהספר מוכן, ערוך,  לראות אור. בכל פעם בה נפגשתי עם החומרים גדלה פליאתי על מגוון השכבות הגלומות בתוכם. על האופן בו אלון יודע לשרטט חוויה, רגש, מפגש, חלום, אמת של חיים. 

ישנם קטעים בתוך הספר שהייתי מעיזה להגיד שיש בהם מן הנבואי על העתיד לבוא. לאו דווקא בדרמה של סיפור החיים אלא בהתמסרות ללא ידוע, בריקוד המבורך של אדם עם אלוהיו. 

זהו ספר עז. שוקק, צבעוני. זהו עוד מבט רוחב ועומק לתוך לב אנושי וחכם להפליא. ליבו של אלון. ואף יותר, כי ניתן, ממש בקלות, בחדווה, בסקרנות לפגוש את עצמנו ביחד איתו. כזה הוא אלון, בכתביו ובחייו. איש שיחה ומפגש, תמיד באינטימיות ושפע מכל הקיים ברגע, במרחב. ועוד חשבתי - איך כל הארצות, היבשות, הפנים, החלומות שנכתבו בספר מגיעים גם הם לירושלים (העיר האהובה של אלון) ובמהירות ברק (יחסית לשנים שנאספו) מודפסות מילים, על דף ועוד דף ועוד אחד.


תודות

להוריי, אחיי ואחיותי שתמיכתם ומסירותם הם היסודות היציבים בחיי, האפשרות הבסיסית לרקוד את היצירה שבי.

לרובי אדוארדס, חבר יקר, מקצוען משכמו ומעלה, שנמצא איתי בכל התהליך של הקמת ההוצאה לאור, הספרים, הבחירות הגדולות והקטנות. בסבלנות בלתי נגמרת, בכל שעות היממה - תמיד לצידי. עם העצה הנכונה, השתיקה הנכונה, בחברות אמת.

לשי גלבר, בחיוניות ומרץ, בלבביות אמיתית - סוגר ומלטש את כל הפינות, במקצועיות מתעסק עם כל מה שאני מאבדת אל מולו סבלנות ברגע. תמיד בלב חם וחיוך.

לענבל גרין, שעברה איתי מילה מילה בספר. פסיק פסיק , נקודה נקודה. ובין רגעי התחביר והאקדמיה ללשון הפכנו להיות חברות. דיברנו לב. ואת כל ליבה וכשרונה הרעיפה עליי ועל כתביו של אלון, שוב ושוב.

ליעל דרייזין רבו - על ציור כריכה מרטיט. על תהליך יצירה עמוק וכנה, על שיחות במטבח והקשבה, על דמעות משותפות, על גווניך הרבים וכשרונך הגדול. 

יעל מיכלסון - על עימוד הספר, עיצוב גרפי מדוייק והמון המון סבלנות לכל שגעונותיי. במיוחד בשלב הכריכה:)

ליונת וארז קפלן - ששומרים לי על ירושלים קרוב ללב, ועברו איתי דרך כל ההתלבטויות האפשרויות בעידוד ואהבה מתוקה.

לנעם ספרבר- על היעוץ באנגלית, השם באנגלית לספר ועל זה שאתה אח אמיתי

.לחיימון- על התזכורות החשובות ללב, התמיכה הטכנית הבלתי נדלה, על חיבוקך החם.

לנאווה ודפוס פרינטיב ירושלים - על מקצועיות, אכפתיות, וחיוך מכל הלב.

לאוריין ואמיר שביט - על דרך משותפת, השראה וחברות, על אף ובזכות הכל.

לרוני גולקו - כמו תמיד, בידיים הכי אוהבות, החזקת איתי את העולם, אֶת פלא הכאב והיצירה, אֶת הגעגוע. ועל הרגעים שקראנו בקול רם פרקים מהספר, ולא האמנו שתינו- כמה יופי אפשר ללכוד במילים. 

לרונית בר אילן - על קולך הרך המקריא לי מכתביו של אלון, ודרך קולך אני מגלה את האוצר הגלום, את הזהב הנוצץ. על קולך בחיי והאופן בו את מסמנת איתי רישומי גחלילית בשמיים.

לאלון - על הכל. וגם על הערב ההוא שביקשת. ועל הערב שלשום שאני ביקשתי - את ברכת הדרך לפני דפוס, ואתה אמרת לי שוב - כן.

אחרונים חביבים - ילדינו. על היותכם. והנה הפרטים הטכניים - הספר הודפס היום בשעה טובה! נכנס לתהליך של התהוות וכריכה. ובעוד כחודש מהיום (בעזרת ג׳ה) יהיה מוכן. 

מכירה מוקדמת במחיר השקה חגיגי עד סוף יולי. 

בשורה משמחת לסיום - הודפסה מהדורה שלישית של הספר מאה חלומות וחלום/ אלון צ.גם אותו ניתן להזמין כאן באתר.☝️תודה שאתם קרובים וקוראים ואוהבים. 

הכל נטמע❤️מוריה.